вторник, 6 ноября 2018 г.

Виробнича практика у закладі вищої освіти


Сьогодні я проводила свою першу пару в університеті. Це була лекція з теорії ймовірності та математичної статистики, на 4 курсі в групі МІ-15. Тема лекції: «Рівняння прямої лінії регресії». Лекція розпочалась організовано, студенти не запізнювались і були своєчасно підготовлені до заняття. Після повідомлення теми та плану лекції, я перейшла до актуалізації опорних знань, разом зі студентами ми повторили основні поняття минулих пар. Для наочності я використовувала презентацію, що сприяло покращенню сприйняття нового матеріалу.
Студенти, що брали активну участь у ході заняття, отримували похвалу, студентам, що відповідали на питання не правильно, я давала вказівки, що потрібно повторити та на що звернути більше уваги. Також я розставляла акценти на ключових поняттях, проявляючи це емоційно: підвищуючи голос, зосереджуючи студентів на понятті, сповільнюючи темп голосу для матеріалу під запис, пришвидшуючи темп, говорячи додаткову інформацію. Для закріплення матеріалу я запропонувала приклади, студенти охоче виходили до дошки і розв'язували завдання, у разі потреби задавали запитання.
В кінці лекції ми підведені підсумки та пригадали ключові моменти заняття. Мета і завдання були досягнуті.

Виробнича практика у закладі вищої освіти

Сьогодні я відвідала лекційне заняття з предмету: основи теорії ймовірності, в групі СКМ-18, яку проводила Крамаренко Тетяна Григорівна. Тема лекції: «Основні закони розподілу дискретних випадкових величин».
Після повідомлення теми, мети і завдань заняття, викладач повідомила план лекції. Потім Тетяна Григорівна задала низку питань студентам, щоб активізувати їх знання. На початку лекції у студентів спостерігалася мимовільна увага, однією з причин було активне обговорення деякого питання на перерві, але лекція від початку була насиченою і почалася з опитування студентів, тому викладач одразу зосередила увагу студентів, вони швидко включилися в темп заняття і на зміну мимовільній увазі прийшла довільна.
Виклад основного матеріалу відповідав плану лекції. Викладач повідомляла студентам про перехід до наступного питання. Зміст лекції охоплював основні питання заданої теми, головні питання даної лекції були вірно і чітко сформульовані.
Оскільки лекція проводилась для студентів за спеціальністю соціологія масової комунікації, то викладач постійно використовувала міжпредметні зв'язки математики з соціологією, що значно активізувало увагу студентів та зацікавлювало їх. Викладач більшість матеріалу лекції подала у пояснювально-іллюстративній формі. Письмовий та усний матеріал був поданий лектором граматично вірним, не було допущено жодної помилки. Для наочності викладач використовувала презентацію, що сприяло покращенню сприйняття студентами нового матеріалу.
Наприкінці кожного питання та протягом лекції викладач робила узагальнення, що надало можливість студентам осмислити матеріал. Під час лекції не було виявлено фактів конфліктності відносин між викладачем та студентами, на занятті панувала доброзичлива атмосфера. На занятті спостерігалася постійна розумова активність групи, тим паче, що лектор намагалася залучити до роботи якомога більше студентів.
Можна сказати про те, що лекція пройшла успішно. План, який був поданий на початку пари, був виконаний повністю.